רשלנות רפואית בבית חולים – מה עושים?

רשלנות רפואית - סיפורה של ש'

חשבתם שאם אתם סובלים מבעיות רפואיות, תגיעו לקופת החולים או לבית החולים, יבדקו אתכם בצורה מקיפה ותקבלו אבחנה מדויקת והמלצה לטיפול?

חשבו שוב.

אמנם, בית חולים הוא המקום שאמור להיות מופקד על בריאותנו, אבל לא תמיד דברים מתנהלים כשורה. מתי ניתן לומר שמדובר ברשלנות רפואית?

בואו נראה.

מקרה שקרה – בית החולים לא אבחן בזמן לימפומה

ש' (שם בדוי) חשה ברע לפני כשלוש שנים. היא הלכה כמה וכמה פעמים למרפאה כדי להיבדק, אך לא נמצא דבר. היא עברה סדרת צילומי רנטגן, אך במשך כשנתיים לא היה שום ממצא. במהלך תקופה זו היה לה לסירוגין חום, כאבים, והצוות הרפואי אמר לה שמדובר בשפעת ו/או כי היא סובלת מחרדות. ש' חשה אובדת עצות ולא ידעה מה לעשות.

לאחר כשנתיים, נעשתה בדיקה חוזרת לצילומי הרנטגן, תהליך הקרוי רוויזיה, ובבדיקה התגלה גידול סרטני ענק מסוג הודג'קין (לימפומה), שמסתבר כי ניתן היה להבחין בו בקלות לפני כשנתיים.

שנתיים ימים לפחות קוננה בגופה מחלת הסרטן, ובעקבות כך שהדבר חמק מעיניו של המפענח, התדרדר מצבה והוחמר עד שהיא נצרכה לעבור סדרת טיפולים כימותראפים גדולה יותר. כמו-כן, היא לא יכלה לעבור הקרנות, וכמובן, קטנו סיכויי החלמתה.

בשל רשלנות הצוות הרפואי, ש' נזקקה לעבור טיפולי כימותרפיה רבים ומיותרים אשר גרמו לה לכאבי תופת  (כאב עצבי) ולתפקוד לקוי לאחר החלמתה. לו היה מתקיים פיענוח סביר היא הייתה נזקקת לפחות טיפולים קשים מנשוא ומשפרת את סיכויי החלמתה המלאה.

לצערה של ש', בזמן שעבר מאז הצילום הראשון בו ניתן היה להבחין בגידול ועד הזמן שלקח לצוות הרפואי להבחין בו, הגידול הספיק לצמוח משמעותית, ולמנוע ממנה את האפשרות לחיות בחזרה חיים מלאים ומאושרים כמו שהיו לה לפני המחלה.
ש' נאלצת לחיות כיום תחת משככי כאבים קיצוניים והיא הגיעה לחוסר רמת תפקוד קיצונית עד עצם היום הזה.

ש' הבינה שהתנהלות בית החולים לא הייתה תקינה, והגיעה להתייעץ עם עו"ד דניאל אסולין שטפל בה ברגישות ובמסירות רבה, והגיש בשמה תביעה בגין רשלנות רפואית.


רשלנות רפואית בבית חולים

רשלנות רפואית בבתי חולים כוללת גם מצבים של אבחון מצב רפואי בצורה שגויה, אי אבחון וטיפול אשר מתבצעים באיחור רב (כפי שהיה במקרה של ש'), וכן שגיאות נוספות שעלולות לגרום לנזקים חמורים למטופלים ובמקרים מסוימים גם לנזקים בלתי הפיכים ולמוות.

על בית חולים ועל כל מוסד רפואי חלה חובת זהירות ע"פ חוק כלפי כל אדם שמתקבל לטיפול.

ואולם, למרות העובדה שעל בית החולים מוטלת חובת הטיפול הראוי, לא תמיד בתי החולים עומדים בסטנדרטים הנדרשים מהם להענקת טיפול רפואי הולם. כשמדברים על רשלנות רפואית בהקשר של בית חולים מתכוונים לכך שנעשה מעשה רשלני, נמהר או פסול ע"י גורם רפואי בבית החולים שגרם לנזק לאדם. התוצאה של הטיפול הלקוי יכולה להיות קשה ואף הרת אסון – פגיעה משמעותית, החמרת מצב ומוות.

דוגמאות למקרי רשלנות רפואית שכיחים בבית חולים

*אי מתן טיפול דחוף בחדר מיון

* ביצוע תיעוד/רישומים חלקיים

* אי מתן מרשם לטיפול רפואי הכרחי

* אי הזמנת בדיקות מתאימות לצורך אבחון

* מתן תרופה שגויה

* טעות בפירוש תוצאות בדיקות, כמו: CT, MRI ורנטגן

* התעלמות מתוצאות בדיקות מעבדה או אחרות

* חוסר התייעצות עם רופא מומחה כשיש מקום לעשות זאת כדי להעריך נכונה את מצב המטופל.

* טעויות במהלך ניתוח (למשל, ביצוע ניתוח קיסרי בצורה שגויה)

* התעלמות מתסמינים של בעיה רפואית קשה שאף עולה כדי סכנת חיים

איחור באבחון סרטן

איחור באבחון סרטן, שנעשה בשל רשלנות רפואית, יכול להוות עילה לתביעה ברשלנות רפואית ולהוביל לפסיקת פיצויים משמעותיים.

במקרים רבים, כמו במקרה של ש', אבחון מוקדם של סרטן הוא קריטי להחלמה ולהצלת חיי החולה. בדרך כלל, כאשר מתבצע אבחון מוקדם, אפשר להסיר את הגידול הסרטני בזמן, להעניק לחולה טיפול ולעצור את התפשטות המחלה ושליחת גרורות לחלקים אחרים בגוף.

אבחון מאוחר או אי אבחון בזמן עלולים להחמיר את מצבו הרפואי של החולה עד כדי אובדן סיכויי החלמה ואף מוות.

במקרה של ש' בשל רשלנות בית החולים בכל הנוגע לבדיקות מתאימות, פענוחן וההתנהלות בנושא, האבחון נעשה באיחור, כאשר הגידול הסרטני כבר היה גדול מאוד.

רשלנות רפואית

חשיבות התייעצות עם עו"ד שמתמחה ברשלנות רפואית

אם אתם חושבים שנפגעתם מרשלנות רפואית בבית חולים, חשוב שתתייעצו במהרה עם עו"ד שמתמחה בתחום הרשלנות הרפואית. כדי לתבוע בי"ח ברשלנות רפואית, יש להוכיח כי הצוות הרפואי לא העניק למטופל טיפול הולם, וכי בשל כך נגרם למטופל נזק. כדי להוכיח את רשלנות בית החולים, יש לצרף חוות דעת רפואית. עורך הדין ינחה אתכם ויסייע לכם בנושא.

*ניתן לפנות למשרד עו"ד דניאל אסולין לבדיקת המקרה – נשמח לעזור לכם וללוות אתכם בהליך.

שתפו את המאמר >>
Facebook
WhatsApp
Twitter
LinkedIn
מה הסיכוי של התביעה שלי?
מלאו את הפרטים
וקבלו שיחת ייעוץ 1 על 1
דילוג לתוכן