ביטוח תאונות אישיות

תאונת דרכים

כל הורה בישראל לילדים מגיל 3 ועד 18, משלם עבור ילדיו ביטוח תאונות אישיות המכונה גם ביטוח תלמידים. מטרתו היא לממן פיצוי כספי בגין נזק פיזי אשר נגרם לילד עקב תאונה. הפוליסה חלה לאורך כל ימות השנה ומכסה כל תאונה שארעה לתלמיד, בין אם היא התרחשה בבית הספר ובין אם בכל מקום אחר. על כן, אם ילדכם נפגע, פנו לעו"ד מומחה בנזיקין אשר יגיש בשמכם תביעה במסגרת הפוליסה וידאג כי תקבלו את הפיצוי הכספי המתאים. כמו כן, יבחן עוה"ד האם התאונה היא תוצאה של רשלנות, המקנה אפיק נוסף לפיצוי בגין נזקי התאונה.

 

ביטוח תאונות אישיות

חלק מהתשלום השנתי שהורים בישראל משלמים בכל שנה לגן או לבית הספר של ילדיהם, הנו עבור ביטוח תאונות אישיות. בשמו המוכר יותר לרובנו זהו ביטוח תלמידים. הדעה הרווחת היא כי פוליסת הביטוח הזו חלה רק בשעות פעילותה של המסגרת החינוכית של התלמיד או באירועים המתרחשים בה. אולם למעשה, ביטוח זה מקנה כיסוי ביטוחי לכל אירוע תאונתי אשר קורה לילד, 24 שעות ביממה, 365 ימים בשנה.

 

על כן, בין אם התאונה התרחשה בין כותלי בית הספר ובין אם בביקור של הילד בקניון עם חברים או בחופשה עם המשפחה, ניתן יהיה לקבל פיצוי בגין הנזק שנגרם לתלמיד מהתאונה. מתי ביטוח תלמידים לא יחול? בחריגים ספציפיים מאוד והם: תאונת דרכים, פעולות איבה ורשלנות רפואית. על מנת לקבל את הפיצוי בגין תאונות תלמידים, יש להגיש תביעה לחברת הביטוח. למימוש מלא של זכויות הילד וההורים בהקשר זה, כדאי להסתייע בעו"ד נזיקין מקצועי ומיומן הבקיא בתביעות מסוג זה.

קבלת פיצוי מחברת הביטוח

 

תאונות תלמידים רבות יכולות להסתיים ללא פגע או בנזק קל. במצבים כאלו, אין טעם כלכלי בפנייה לחברת הביטוח משום שהתביעה תידחה. לעומת זאת, אם נגרמו לילד נזקים משמעותיים מהתאונה, כדאי לפנות לעו"ד מומחה אשר יטפל בהליך התביעה על כל היבטיו. נדגיש, כי קבלת הפיצוי במסגרת ביטוח תאונות אישיות אינה מותנית בהוכחת אשמה, אך יש להוכיח באמצעות תיעוד רפואי את סוג והיקף הנזקים אשר נגרמו לילד בשל התאונה.

 

עובדה חשובה נוספת בעניין זה נוגעת לתקופת ההתיישנות של התביעה לחברת הביטוח. זו מתיישנת בחלוף שלוש שנים מהמועד בו מלאו לילד 18 ולכן האפשרות להגשת התביעה עומדת לאורך תקופה ארוכה מאוד לאחר התאונה. עם זאת, מטבע הדברים, ניהול התביעה בסמוך למועד התאונה יכול להיות יעיל וקצר יותר ועל כן, מומלץ שלא להשתהות ולפנות לייעוץ משפטי מוקדם.

 

 

 

 

 

פיצוי בגין רשלנות

בפתח הדברים ציינו, כי קיים נתיב נוסף לפיצוי כספי בגין תאונות תלמידים. אפשרות זו נוצרת כאשר התאונה היא תוצאה של רשלנות מצד בעלי או מחזיקי השטח בו התרחשה התאונה. רשלנות הוא מצב משפטי על פיו הייתה למזיק חובת זהירות כלפי הניזוק והפרתה הובילה לנזק אשר לא היה קורה לולא הופרה חובת הזהירות.

 

נסביר זאת באמצעות שתי דוגמאות: במהלך חופשה משפחתית בבית מלון, ילד החליק על שפת הבריכה ונגרמו לו שברים חמורים ברגליו. אם ניתן להוכיח כי בית המלון לא נקט באמצעי בטיחות סבירים כי למנוע החלקה, ניתן יהיה להגיש נגדו תביעת רשלנות. כך גם אם תלמיד נפצע ממתקן שבור בבית הספר, בשל מחדלה של ההנהלה לדאוג לתחזוקתו התקינה. יודגש, כי תביעת  הרשלנות כאמור אינה סותרת את התביעה במסגרת פוליסת ביטוח תאונות אישיות אלא מתווספת לה ומקנה פיצוי כספי מלא בגין כל נזקי התאונה.

שתפו את המאמר >>
Facebook
WhatsApp
Twitter
LinkedIn
מה הסיכוי של התביעה שלי?
מלאו את הפרטים
וקבלו שיחת ייעוץ 1 על 1
דילוג לתוכן