מה עושים כאשר מתרחשת תאונת תלמידים?

תאונות תלמידים הן תופעה נפוצה. נתונים סטטיסטיים מראים, כי מדי שנה מתרחשות בישראל אלפי תאונות תלמידים, חלקן קלות וחלקן קשות. מרבית התאונות קורות בשטח בית הספר או הגן ובזמן ההפסקות, כאשר התלמידים נמצאים בחצר באופן חופשי, אולם תאונות אלו עלולות להתרחש בכל מקום ובכל זמן, בדרך לבית הספר, בבית הספר או בחזרה ממנו, ובמהלך פעילויות לימודיות (טיולים, הצגות וכד') וחוץ לימודיות, כגון: חוגים ומשחק עם חברים.

את מי תובעים במקרה של תאונת תלמידים?

ראשית, חשוב לדעת שלא משנה מתי ארעה התאונה – הילד מכוסה במסגרת ביטוח תאונות אישיות. זהו ביטוח שחל בכל ימות השנה והוא תקף לגבי כל מקום שבו הילד נמצא – הן בתוך בית הספר והן מחוצה לו, מלבד חריגים מסוימים, למשל: תאונת דרכים. יש לציין, כי באופן עקרוני אין צורך להוכיח כי הייתה רשלנות של אחד הגורמים, אך במקרה של רשלנות מצד המוסד החינוכי בשל בעיית בטיחות או פיקוח, למשל, ניתן לתבוע בנוסף, מלבד התביעה של ביטוח התאונות האישיות של התלמיד, את משרד החינוך ואת העירייה.

מה עושים במקרה שבו ילד נפגע בתאונה?

בכל מקרה של פגיעה בתלמיד יש להעניק לו מיד טיפול רפואי. לאחר קבלת עזרה ראשונה, יש להפנות את התלמיד לקבלת טיפול בהתאם לחומרת הפגיעה.

כאשר מקבלים טיפול רפואי, חשוב לוודא נסיבות התאונה והנזקים שנגרמו לתלמיד מתועדים במסמכים הרפואיים.

יש לתעד את נסיבות התאונה בכל דרך שתוכיח את נסיבות המקרה, כאשר הדרך המומלצת ביותר היא באמצעות צילום. אם במקום התאונה היו עדים, חשוב לקחת מהם פרטי התקשרות למקרה שיהיה צורך לגבות מהם עדות.

חשוב לשמור את כל המסמכים הרפואיים המתעדים את מצבו הרפואי של התלמיד הנפגע.

יש לשמור את כל אישורי המחלה ולקבל מהמוסד החינוכי אישור על היעדרותו של התלמיד הנפגע מהלימודים. כמו כן חשוב לתעד ולשמור את הקבלות והאסמכתאות המעידות על ההוצאות הכספיות שנגרמו עקב התאונה, כמו תרופות, נסיעות, עזרת צד ג' ועוד.

מומלץ מאוד לקבל חוות דעת של מומחה כבר בימים הראשונים שלאחר הפגיעה. חוות הדעת אומנם כרוכה בתשלום למומחה הרפואי, אך היא תסייע לכם בהמשך להוכיח את הנזקים שנגרמו. על סמך הנזקים שתוכיחו, ייפסקו אחוזי נכות לילד במקרים המתאימים, ובהתאם לכך ייגזר הפיצוי הכספי.

כיצד יש לנהוג אם התאונה התרחשה מחוץ לבי"ס?

אם התאונה התרחשה מחוץ למסגרת הלימודים, יש לדווח בהקדם האפשרי למוסד החינוכי שבו לומד הנפגע.

המוסד החינוכי יבדוק מול הרשות המקומית מי חברת הביטוח המבטחת את התלמידים וידווח לרשות המקומית ולחברת הביטוח על התאונה.

איך יודעים מי חברת הביטוח המבטחת את התלמידים?

למעשה, ההורים אמורים לקבל לפני כל תחילת שנת לימודים את המידע בדבר חברת הביטוח שמבטחת את התלמידים מפני תאונות תלמידים במוסד שילדיהם רשומים בו. אולם, בפועל רבים מההורים אינם מודעים לקיום הביטוח ולפרטי חברת הביטוח המבטחת. לכן, חשוב לברר ולשאול במוסד החינוכי הרלוונטי איזו חברת ביטוח מבטחת את הילדים ובמקרה של תאונה למלא טופס תביעה ולפעול על פי ההוראות של החברה המבטחת.

האם חלה התיישנות על תביעה בגין תאונות תלמידים?

לפי חוק חוזה הביטוח, תשמ"א-1981, תקופת ההתיישנות בתביעות ביטוח עומדת על 3 שנים. כאשר מדובר בקטינים, ע"פ חוק ההתיישנות, תקופת ההתיישנות מתחילה רק כאשר הקטין הופך לבגיר (18). מכך נובע, כי ניתן לתבוע את חברת הביטוח בשל תאונת תלמיד עד גיל 21, גם אם התאונה התרחשה כשהתלמיד היה צעיר מאוד.

מדוע חשוב להיעזר בעורך דין?

לרוב, תביעות ביטוח תאונות תלמידים דורשות טיפול משפטי מקצועי ומיומן, שכן מדובר בפגיעות של ילדים, שכל חייהם עוד לפניהם, ויש חשיבות עצומה לטיפול נכון במקרה ובפנייה לעו"ד שמטפל בנזקי גוף ושיש לו ניסיון בהגשת תביעות דומות.

אם קרתה לילדכם תאונה, אל תנסו להתמודד עם המצב הזה לבד. משרדנו עומד לרשותכם כדי לעזור, לתמוך ולהנחות אתכם בכל שלב של תהליך התביעה, החל מהייעוץ הראשוני ועד לקבלת הפיצויים המגיעים לכם ולילדכם.

פנו אלינו עוד היום כדי לשמור על זכיותיכם ולמקסם את הפיצוי המגיע לכם ולילדכם.

אנו במשרד עורכי הדין אסולין דניאל בעלי ניסיון של יותר מעשור בתחום. אנו מכירים את תהליך התביעה מקרוב ויודעים כיצד לפשט אותו עבורכם בצורה הטובה ביותר האפשרית. 

להתחלת התהליך התקשרו עכשיו: 

0538239113

שתפו את המאמר >>
Facebook
WhatsApp
Twitter
LinkedIn
מה הסיכוי של התביעה שלי?
מלאו את הפרטים
וקבלו שיחת ייעוץ 1 על 1
דילוג לתוכן