תאונות תלמידים – חישוב הפיצוי

ילדכם נפגע בתאונה? אם נגרם לו נזק פיזי מהותי, אתם זכאים לקבל עבורו פיצוי מחברת הביטוח
במסגרת פוליסת תאונות תלמידים. חישוב הפיצוי נעשה על בסיס אחוזי הנכות שנגרמו לילד מהתאונה
ובהתאם לסכום התשלום הבסיסי הקבוע בפוליסה. הוכחת היקף הנזק וקבלת מלוא הפיצוי אינם עניין
פשוט ולכן מומלץ להיעזר בעו"ד נזיקין לצורך הגשת תביעה זו.

ביטוח תאונות תלמידים

ילדינו, החל מגיל הגן ועד גיל 18, מבוטחים בפוליסת תאונות אישיות, המקנה פיצוי כספי במקרה של
תאונה. ביטוח זה אינו חל רק בשעות פעילות בית הספר, אלא 24 שעות ביממה, לאורך כל ימות השנה,
גם כאשר הילדים נמצאים בחופשה. פירוש הדבר הוא כי הפוליסה מכסה פציעה של הילד שהתרחשה
בבית הספר, לצד תאונה שקרתה בבית, בטיול עם המשפחה ולמעשה בכל מקום וזמן אחר, להוציא כמה
חריגים כמו תאונת דרכים. כאשר התאונה גרמה לילד לנזק ממשי, ניתן להגיש תביעה לחברת הביטוח
ולקבל פיצוי כספי מכח הפוליסה. עוד נציין, כי היה והתאונה התרחשה במסגרת פעילות חינוכית ומי
מהוריו של הילד השתתף בה, הביטוח יחול גם עליו והוא יהיה זכאי לפיצוי אם נפגע בתאונה.

הוכחת הזכאות לפיצוי

בתביעה נזיקית רגילה, על הנפגע להראות אשמה או אחריות של גורם כלשהו כדי שישולם לו פיצוי.
לעומת זאת, קבלת פיצוי במקרה של תאונות תלמידים, במסגרת פוליסת תאונות אישיות, אינה מצריכה
הוכחה של אשמה. המשמעות היא כי החברה המבטחת תהיה חייבת באופן אוטומטי בתשלום בגין נזקי
התאונה והשאלה תעמוד רק על גובה הפיצוי ולא על עצם הזכאות לו. נדגיש, כי הדברים נכונים גם כאשר
התאונה נגרמה באשמת התלמיד עצמו. אולם, יש לשים לב כי אם מדובר בתביעת רשלנות נגד הגורם
האחראי לתאונה, יש להוכיח התרשלות מצדו על מנת שתקום זכאות לפיצוי. רק לאחר עמידה בנטל
הראייה הזה, יהיה ניתן לדון בהיקף הנזקים אשר יקבעו את סכום התשלום.

תאונות תלמידים- חישוב הפיצוי

חישוב הפיצוי בתאונות תלמידים מתבסס על שני נתונים. האחד, אחוזי הנכות שנותרו לילד בעקבות
התאונה והשני הוא סכום הביטוח הקבוע בפוליסה אשר על בסיסו ייקבע גובה התשלום. היה ומדובר
בנכות צמיתה, ישנו סכום ביטוח בסיסי ממנו נגזר הפיצוי. נסביר זאת באמצעות דוגמא: ילד החליק
במסלול במהלך טיול שנתי ונקבעה לו נכות אורטופדית של 20%. היה וסכום הביטוח המצוין בפוליסה
הוא 400 אלף שקלים, הפיצוי שישולם הוא 80,000 ₪. כאשר מדובר על נכות זמנית ולא על נכות
צמיתה, הפיצוי הנו על בסיס יומי עד לתקופה מצטברת של שישה חודשים. בפוליסת הביטוח נקבע השווי
היומי ועל פיו ישולם הפיצוי, בהתאם למספר ימי הנכות. בנוסף, ניתן לקבל במסגרת הפוליסה החזר
הוצאות רפואיות אשר אינן כלולות בסל הבריאות.

מדוע חשוב לפנות לעו"ד נזיקין?

כאמור, אין צורך בהוכחת אשמה כדי להיות זכאים לפיצוי במסגרת פוליסת תאונות תלמידים, אולם, יש
להוכיח את אחוזי הנכות שנגרמו מהתאונה. חברת הביטוח, בהיותה גוף בעל אינטרס כלכלי, תנסה לשלול
קיומה של נכות או להקטין את שיעורה. מסיבה זו, כדאי לפנות לייצוג משפטי של עו"ד נזיקין, אשר ינהל
את התביעה מול חברת הביטוח. עורך הדין יפנה למומחה הרפואי הרלוונטי לשם כתיבת חוות דעת אשר
תבסס את נזקיו של הילד. כמו כן, ידאג הוא לקבלת תשלום תכוף על חשבון התביעה כדי שההורים יוכלו
לממן את ההוצאות הרפואיות. היה ויש צורך להגיש תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש, עורך הדין ייצג
את הילד והוריו במסירות עד אשר יקבלו את הפיצוי המקסימאלי לו הם זכאים. בנוסף, ככל שמדובר על
מקרה של רשלנות, ינהל עורך הדין תביעה נגד הגורם המתרשל וידאג לקבלת פיצוי כפול בגין התאונה.